Visit Singer Museum Laren

On Sunday we visited the Singer Museum in Laren, Netherlands. There was an exhibition of a collection around 1900 and 2000. This exhibition showed similar themes around the turn of the century. There also was an exhibition of Frank van Hemert. I did not know his work, but you can see it above. He used paper for this collection and just glued it together. It gave me the idea to be more free with the materials I use.  I got this idea earlier, but never did anything with it. Maybe it is time now to do that. Except I have to finish two series first. On the right (the picture is a bit vale) you see how he cut the paper and glued it togheter.

2014-08-10 11.40.47– * – * –

Zondag zijn we naar het Singer Museum in Laren geweest. Er was een tentoonstelling van een collectie van schilderijen die rond 1900 en 2000 zijn gemaakt. Je zag duidelijk dat de werken vergelijkbare thema’s hadden rond de eeuwwisseling. Er was ook een tentoonstelling van Frank van Hemert. Ik kende zijn werk niet, maar je ziet een foto hiervan hierboven. Hij gebruikte papier voor deze collectie en lijmde het aan elkaar. Het bracht me op het idee om meer vrij om te gaan met de materialen voor de ondergrond die ik gebruik. Ik was al eerder op dit idee gebracht, maar ik heb er nooit iets mee gedaan. Misschien dat het nu tijd is om dat wel te gaan doen. Behalve dat ik eerst nog twee series moet afmaken… Rechts zie je een beetje vage foto van een close-up, waarop je ziet hoe hij het papier heeft uitgeknipt en geplakt.

 

Leave a Reply

